Звіт керівника перед громадськістю за підсумками 2019-2020 н.р.
Як директор ЗДО № 12 «Веселка», у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувалася законодавчими актами України, Статутом закладу, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора ЗДО, іншими нормативними документами, що регламентують роботу закладу дошкільної освіти.
Проаналізувавши роботу, ЗДО № 12 «Веселка» за 2019-2020 навчальний рік, можна відмітити, що колектив закладу створював необхідні умови для охорони життя та зміцнення здоров’я дітей, їх повноцінного всебічного розвитку.
Заклад дошкільної освіти ( ясла-садок) № 12 «Веселка» загального типу діє згідно з:
– основними положеннями Конституції України,
– Законом України «Про дошкільну освіту»,
– Положенням «Про дошкільний навчальний заклад»,
– «Про охорону дитинства»,
– Конвенцією «Про права дитини»,
– Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234),
– Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності, затвердженого наказом МОН України від 20.04.2016 № 446, та іншим процесуальним законодавством та нормативно – правовими актами, які регламентують діяльність закладів дошкільної освіти в Україні,
– згідно Базового компоненту дошкільної освіти,
– Колективним договором між адміністрацією, профспілковим комітетом та трудовим колективом,
– Правил внутрішнього розпорядку, посадових інструкцій,
– Статуту закладу,
– за освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина».
І. ЗАГАЛЬНІ ВІДОМОСТІ ПРО НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
Заклад дошкільної освіти ( ясла-садок) № 12 «Веселка» Соледарської міської ради Донецької області є комунальною власністю Соледарської міської ради Донецької області. Управління і фінансування ЗДО № 12 «Веселка» здійснюється Управлінням освіти Соледарської міської ради.
ЗДО № 12 «Веселка» розташований за адресою: 84529 Донецька область, Бахмутський район, с. Федорівка, вул. Зарічна, буд. 54.
Мова навчання і виховання: українська.
Потужність ЗДО: 40 місць.
В закладі функціонує 2 групи: група ясельного віку ( від 2 до 4 років)- за списком відвідує 15 дітей; група дошкільного віку ( від 4 до 6 років)- за списком 22 дітей.
ЗДО № 12 «Веселка» працює за 5-ти денним робочим тижнем.
Режим роботи закладу: 7.30- 16.30.
Щаслива людина - це особистість:
яка набула різнобічного і максимального для себе людського потенціалу ще в період дитинства, і налаштована на постійне збільшення цього потенціалу на кожному новому етапі свого життя шляхом безперервного і різнобічного самовдосконалення;
яка вміє реалізовувати цей потенціал за різних життєвих обставин;
яка здатна повноцінно переживати відчуття радості від постійних та різноманітних досягнень на своєму життєвому шляху, а також від успіхів людей, що її оточують.
Саме такі цілі і завдання вирішує наш заклад щодо кожної конкретної дитини, щоб максимально розвинути її особистісний потенціал та її здатність максимально його реалізувати, безперервно супроводжуючи увесь свій життєвий шлях радістю досягнень і успіхів.
Працівники ЗДО № 12 «Веселка» - це команда, яка злагодженно працює для досягнення успіху.
Відповідно до вимог часу педколектив закладу протягом 2019-2020 н.р. цілеспрямовано працював над створенням умов щодо забезпечення права кожної дитини на здобуття дошкільної освіти, її фізичного, розумового і духовного розвитку, соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту.
ІІ. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ЗАКЛАДУ
Матеріально-технічне забезпечення ЗДО № 12 «Веселка» відповідає Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення». В групових і класних кімнатах створені необхідні умови для якісної організації життєдіяльності вихованців. Естетично оформлені, затишні, впорядковані меблями приміщення відповідають гігієнічним і санітарним вимогам.
Управлінням освіти надано в тимчасове користування комп’ютер з ліцензійним програмним забезпеченням, підключено до мережі Інтернет. Батьківський комітет зробив закладу подарунок- роутер ( електронний пристрій, що використовується для поєднання двох або більше мереж).
Предметно-ігрове середовище сприяє всебічному розвитку вихованців, відповідає вимогам навчальних програм.
В музичному залі представлені сучасні технічні засоби: магнітофон, комп’ютер ( подарунок ТОВ «КНАУФ ГІПС ДОНБАС»), нетрадиційні дитячі музичні інструменти.
Для проведення занять з фізичної культтури є необхідне обладнання: «стінка», лави, дуги, м’ячі, мішечки з піском для метання, кеглі, кільцекиди та матеріали для нетрадиційних видів оздоровлення.
Для задоволення потреб художньо-естетичного нахилу в наявності різні види театру: ляльковий, пальчиковий, тіньовий, настільний.
Територія ЗДО має огорожу по всьому периметру, ігровий майданчик з зеленими насадженнями.
На спортивному майданчику знаходиться футбольне поле, яма з піском для стрибків, рукохід, колода, перекладина, бруси.
Обладнання ігрового та спортивного майданчика відповідає стандарту і придатне для використання.
Для забезпечення розумового, екологічного, трудового розвитку дітей виділено місце під квітники та город.
Навчальні та адміністративні приміщення ЗДО мають привабливий та естетичний вигляд.
Завдяки фінансовій допомозі Управління освіти Соледарської міської ради, батьків, селянсько-фермерського господарства «Росинка» матеріально-технічна база ЗДО поліпшується. Так, протягом звітного періоду зроблено косметичний ремонт приміщень групи дошкільного віку «Пізнайко» ( 450грн, кошти виділені батьками), придбано насос підвищення тиску води для роботи пральної машини ( 1000 грн. виділено батьками). Селянсько-фермерське господарство «Росинка» надало фінансову допомогу щодо придбання матеріалу для часткового ремонту даху ( 4200 грн.), кожна дитина ЗДО на Свято Миколая отримала в подарунок іграшку від керівника СФГ «Росинка» Григор’єва Сергія Олексійовича. Заплановано фарбування обладнання на ігровому майданчику ( фарба буде придбана Управлінням освіти Соледарської міської ради).
В ЗДО «Веселка» створені здорові, безпечні умови навчання, виховання і праці.
В наявності план евакуації на випадок надзвичайної ситуації, двічі на рік (восени і навесні) проводяться практичні заняття з її відпрацювання. В наявності протипожежний інвентар, пожежний щит, вогнегасники. Протягом звітного періоду наявні вогнегасники пройшли перезарядку, придбано 6 вогнегасників ( кошти Управління освіти Соледарської міської ради).
В коридорах оформлено стенди з наочністю про безпеку дорожнього руху, пожежну безпеку, безпеку життєдіяльності.
На користування спортивним обладнанням є акти перевірки надійності використання. Територія закладу приведена в порядок і відповідає вимогам техніки безпеки.
Постійно здійснюється контроль роботи систем забезпечення життєдіяльності будівлі ЗДО. В наявності журнал критичних ситуацій, в якому своєчасно робляться відповідні до його змісту записи.
Протягом року проведено: місячники безпеки руху ( вересень, березень), протипожежної безпеки ( жовтень, квітень), Тижні безпеки життєдіяльності.
Питання з охорони праці та безпеки життєдіяльності розглядалися на засіданнях педагогічної ради, на консультаціях для вихователів , загальних батьківських зборах , виробничих нарадах .
Протягом 2019-2020 н.р. випадків травмування дітей і працівників під час навчально-виховного процесу і в побуті не було.
ІІІ. КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗАКЛАДУ
ЗДО «Веселка» повністю укомплектований педагогічними кадрами: директор (1ст.), 3 вихователя. Всього: 4 педагога.
2 педагоги мають вищу освіту (50%), 2- неповну вищу ( 50%).
Курсова перепідготовка вихователів, поєднана з самоосвітньою та методичною роботою, підвищує обізнаність педагогів ЗДО щодо вимог проведення занять сьогодення.
Адміністрація ЗДО « Веселка» створює оптимальні умови для постійного професійного зростання педагогів з урахуванням індивідуальних можливостей кожного: в поточному році атестуємих педагогів не було.
IV. МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ДІТЕЙ В ЗАКЛАДІ
Медичне обслуговування дітей ЗДО «Веселка» здійснюється медичною сестрою. Медична сестра здійснює контроль за станом здоров’я дітей і працівників, фізичним розвитком учнів і вихованців, організацією раціонального збалансованого харчування, дотриманням в ЗДО санітарно-гігієнічних норм та правил всіма працівниками, планує та проводить профілактичні та оздоровчі заходи.
В групах в наявності аптечки першої медичної допомоги, придбані за батьківські кошти.
Велику увагу протягом навчального року колектив ЗДО приділяв формуванню здоров’язберігаючої компетентності дітей. Ефективність оздоровчих заходів визначалася тим, що поєднувалася тривала комплексна інтенсивна оздоровчо-профілактична робота з корекційно-педагогічними заходами в умовах звичайного режиму життя дошкільників. Дитину оточують кваліфіковані педагоги, які здійснюють постійний моніторинг стану здоров’я дітей, захворюваності, організації раціонального харчування, контроль за виконанням оздоровчих заходів, призначень лікаря, підтримують інтерес дитини до власного здоров’я.
У кожній віковій групі, класах за результатами обстеження дітей спеціалістами та антропометричними вимірюваннями, наявний листок здоров’я вихованців, згідно з яким проводиться маркування меблів, здійснюється індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи.
Ефективність фізичного виховання протягом навчального року забезпечувалася комплексним використанням традиційних засобів: фізичних вправ (гімнастики, ігр, елементів спорту), фізкультурних занять, фізкультурно-оздоровчих заходів. Малі форми активного відпочинку (фізкультхвилинки, фізкультпаузи) допомагають запобігти розумовій втомі. Фізичні вправи відповідають віковим особливостям дітей, мають ігровий характер, спрямовані на зниження фізичного навантаження. В системі організовувались Дні здоров’я, спортивні свята та розваги, щоденні ранкові гімнастики та заняття з фізичної. Фізкультурні розваги були побудовані на іграх змагального характеру й естафетах.
Питання з фізичного виховання заслуховувались на нараді при директорі («Використання різних форм фізичного виховання та загартування дітей»), батьківських зборах.
Питання захворюваності, відвідування та харчування дітей систематично розглядалися на засіданнях при директорі, аналізувалися показники та розроблялися заходи щодо їх покращення.
V. ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ВИХОВАНЦІВ
У закладі дошкільної освіти протягом навчального року значна увага приділялась харчуванню дітей. Впроваджено систему аналізу небезпечних чинників та критичних точок контролю (НАССР). Працівниками держпродспоживслужби розроблено паспорт харчоблоку закладу освіти, згідно якого поетапно здійснюється покращення його санітарно-технічного стану. Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Ведеться постійний контроль за виконанням відповідних норм. Щоквартально аналізується стан харчування дітей в ЗДО.
Для правильної організації харчування на основі перспективного харчування складається щоденне меню з вживанням свіжих овочів в літній та осінні періоди. Протягом року в дошкільному закладі було організовано якісне раціональне 3-х разове харчування.
Вартість харчування одного вихованця в ЗДО у розмірі– 26 грн. на день для групи дошкільного віку та 22 грн. для групи ясельного віку.
Батьки сплачують за харчування дітей у розмірі 50% від вартості харчування на день – 11грн- для групи ясельного віку , 13 грн. - для групи дошкільного віку .
Відповідно до поданих документів:
*Зменшено розмір плати на 50 % за харчування дітей багатодітних сімей – це 4 дітей.
Відбираються регулярно проби, зберігаються 24 години при температурі від +4 до +8 в окремому холодильнику. Дотримується товарне сусідство.
Постійний контроль за правильною організацією харчування дітей здійснюється радою по харчуванню, директором та старшою медичною сестрою. Приготування страв здійснюється відповідно орієнтовного перспективного меню та картотеки страв.
На основі накопичувальної відомості обліку витрат продуктів на одну дитину у закладі щомісячно проводиться аналіз виконання натуральних норм харчування. Встановлено, що вихованці за навчальний рік спожили у середньому: овочі – 94%, кисломолочні продукти - 52%, м’ясо- 85%, риба- 65%.
Виконання норм харчування – 66% (яслі), 55% (сад).
Педагоги постійно формують у дітей трудові та культурно-гігієнічні навички, вивчають правила поведінки за столом , вчать користуватись столовими приборами (виделки в старшій групі).
VI. НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНА РОБОТА
Ефективною формою методичної роботи протягом 2019-2020 н.р. стало проведення колективних переглядів занять, уроків та режимних моментів. З педагогами НВК проводилися різноманітні форми інформаційно-консультаційної роботи. Особливо змістовними були:
* психолого-педагогічний тренінг «Соціалізація- основа успішного розвитку особистості»;
* семінар-практикум «Місток порозуміння між батьками та ЗДО», метою якого було підвищити рівень професійної майстерності педагогів у питаннях взаємодії з родинами.
Проведення цих заходів допомогло колективу на належному рівні вирішити головні завдання річного плану роботи.
Одним із завдань стимулювання непереривної фахової та загальної освіти педпрацівників, посилення у них мотивації до якісної роботи, підвищення їхньої персональної відповідальності за результатами навчання і виховання є видавнича діяльність та участь педагогів у фахових конкурсах.
Відповідно до поставленої мети виховної роботи вихователями закладу здійснювалася послідовна робота щодо формування ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави, до людей, до природи, до мистецтва, до праці, до себе (до свого фізичного «Я», психічного «Я», соціального «Я»).
У ході формування ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави педагоги дбали про сформованість у дошкільнят основних понять про народ, націю, суспільство, державу; працювали над вихованням любові до свого рідного краю, Батьківщини, традицій та звичаїв, шанобливого ставлення до державної символіки.
У групових кімнатах оформлено куточки державної символіки, де діти мають змогу ознайомитися з державними символами України.
Розроблена система заходів з національного виховання, в яких провідне місце займає краєзнавча робота щодо вивчення історії рідного краю. Проведено низку виховних заходів: «Там земля мила, де мати народила», «Ми- українці», «Кожному мила своя сторона»», до Дня українського козацтва та Дня захисника України ( жовтень), відзначення Дня гідності і свободи ( «Усе моє, що зветься Україна»).
З метою впровадження кращих народних та сімейних традицій, творчого розвитку особистості, організації цікавого дозвілля вихованців ЗДО проводилися свята і розваги: «Осінь- радісна пора, любить осінь дітвора», «Святий Миколай, дітей пригощай», «Новорічна казка».
Поряд з навчальним процесом в ЗДО приділялося багато уваги розвитку творчих та інтелектуальних здібностей дітей, залучення їх до різноманітної діяльності за інтересами. Протягом навчального року діти із задоволенням відвідували безкоштовні гуртки: театральний, «Умілі рученята».
Для організації цікавого, змістовного дозвілля малят в нашому закладі проводяться спортивні, музичні та інтегровані свята і розваги, які дозволяють задовольнити потреби зростаючого організму у відпочинку, творчій діяльності та русі. Найбільш цікавими та захоплюючими є: «Щаслива країна дитинства», «Ми- малята- здоров’ята», «Веселі старти», «Тато, мама і я- спортивна сім’я».
VII. УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ
До складу органів самоуправління ЗДО входять: рада ЗДО, батьківські комітети груп, профспілковий комітет, педагогічна рада, загальні збори трудового колективу, комісія ОП.
В ЗДО існує постійно діючий веб-сайт. Цікаві статті, фотогалерея- все це сприяє відкритості та прозорості прийняття і виконання управлінських рішень.
Організація роботи щодо звернення громадян є важливою складовою управління ЗДО. Впродовж звітного періоду було 5 усних звернень батьків. Головними питаннями, які порушувалися під час бесід з батьками були умови оформлення груп, питання якісного раціонального харчування. З ініціативи директора проводились бесіди з батьками вихованців, які тривалий час не відвідують заклад.
VIII. РОБОТА З БАТЬКАМИ ТА ГРОМАДСЬКІСТЮ
Взаємодія ЗДО, сім’ї і громадськості- один із головних принципів організації освіти, за яким працює колектив закладу. Взаємодія здійснюється, виходячи з потреб, інтересів дітей і батьків. Батьки наших вихованців не пасивні спостерігачі, а активні учасники освітньо-виховного процесу та діяльності закладу. Для спілкування з батьками педколектив використовує як індивідуальні, так і колективні форми роботи. В кожній групі естетично оформлені батьківські куточки, де педагогами вивішуються інформаційні вісники, консультації, поради, відповіді на запитання. Для популяризації педагогічних знань використовуються різні форми роботи з сім’єю: анкетування, тестування, нетрадиційні батьківські збори з практичними вправами для батьків, консультпункти, проведення спільних свят, розваг, Днів здоров’я.
Так як цей навчальний рік став для всіх досить нестандартним – карантин. Тому педагоги ЗДО спілкувалися з батьками, надавали консультативну допомогу дистанційно.
Колектив ЗДО налаштований на працю в режимі розвитку, відновлення, впровадження інновацій.
Від імені всього колективу закладу і особисто від себе виношу подяку всім батькам вихованців, які небайдужі до життя закладу та завжди приймають активну участь у різноманітних заходах щодо його покращення, за спільну роботу, розуміння, підтримку і можливість реалізації наших ідей.
Ми вдячні за розуміння проблем нашого закладу і таку необхідну сьогодні підтримку небайдужій людині, а саме керівнику селянсько-фермерського господарства Григор’єву Сергію Олексійовичу. Ця людина не просто надає фінансову підтримку, а дарує радість та надію дітям, які потребують повсякденного піклування та уваги.
Сподіваюсь на подальшу співпрацю з колективом, батьками, громадськістю.