Правила внутрішнього розпорядку

Погоджено                                                                Затверджено

Голова ПК                                                                Директор ЗДО № 12 «Веселка»

__________А.Ю.Іванова                                          Соледарської міської ради

«____»____20___р.                                                   ____________І.В.Яковенко

                                                                                    «____»______20___р.

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРАВИЛА

внутрішнього  трудового розпорядку

для працівників

закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 12 «Веселка»

Соледарської міської ради Донецької області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Загальні положення

 

1.Правила внутрішнього трудового розпорядку для працівників  закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 12 «Веселка» Соледарської міської ради Донецької області (далі – ЗДО № 12 «Веселка»)  розроблені на підставі Типових правил внутрішнього трудового розпорядку  для працівників державних навчально-виховних закладів України (зі змінами), затвердженого наказом Міністерства освіти  і науки України від 20.12.1993 №455, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02.06.1994 № 121/330.

2. Відповідно до Конституції України громадяни України мають право на працю, тобто на одержання гарантованої роботи з оплатою праці відповідно до її кількості та якості і не нижче встановленого державою мінімального розміру, включаючи право на вибір професії, роду занять і роботи відповідно до покликання, здібностей, професійної підготовки, освіти та з урахуванням  суспільних потреб. В  ЗДО № 12 «Веселка» трудова дисципліна ґрунтується на свідомому і сумлінному виконанні працівниками своїх трудових обов’язків і є необхідною умовою організації ефективної праці і навчально-виховного процесу.

Трудова дисципліна забезпечується методами переконання та заохочення до сумлінної праці. До порушників дисципліни застосовуються заходи дисциплінарного та громадського впливу.

          3. Ці правила поширюються на всіх працівників ЗДО № 12 «Веселка».

          4. Метою цих Правил є визначення обов’язків педагогічних та інших працівників ЗДО № 12 «Веселка», передбачених нормами, які встановлюють внутрішній розпорядок у закладі.

          5.  Усі питання, пов’язані із застосуванням Правил  внутрішнього розпорядку, розв’язує директор ЗДО № 12 «Веселка» в межах наданих йому повноважень, а у випадках, передбачених діючим законодавством і Правилами внутрішнього розпорядку, спільно або за погодженням з профспілковим комітетом.

 

ІІ. Порядок прийняття і звільнення працівників

 

          6. Громадяни України вільно обирають види діяльності, не заборонені законодавством, а також професією, місце роботи відповідно до своїх здібностей.

          Працівники ЗДО № 12 «Веселка» приймаються на роботу за трудовими договорами відповідно до чинного законодавства.

          7.   Під час працевлаштування до ЗДО № 12 «Веселка» працівники повинні надати директору:

  - особисту заяву;

  -  трудову книжку, оформлену у встановленому порядку;

  -  паспорт;

  - диплом або інший документ про освіту чи професійну підготовку;

  - військовослужбовці, звільнені із Збройних сил України, Служби безпеки України, Прикордонних військ України, Цивільної оборони України, Управління охорони вищих посадових осіб України, інших військових формувань, створених відповідно до законодавства України, та військовослужбовці, звільнені із Збройних Сил колишнього Союзу і Збройних Сил держав учасниць СНД, надають військовий квиток.

          Особи, які приймаються на роботу, яка вимагає спеціальних знань, зобов’язані надати відповідні документи про освіту чи професійну підготовку (диплом, атестат, посвідчення), копії яких завіряються директором ЗДО № 12 «Веселка»  і залишаються в особовій справі працівника.

          Особи, які приймаються до ЗДО № 12 «Веселка» зобов’язані надати медичний висновок про відсутність протипоказань щодо роботи в навчальному закладі.

          При укладанні трудового договору забороняється вимагати від осіб, які приймаються  на роботу, відомості про їх партійну та національну приналежність, походження та документи, подання яких не передбачено законодавством.

          8. Посади педагогічних працівників заміщуються відповідно до вимог Законів України „Про освіту”, «Про дошкільну освіту», Положення про порядок наймання та звільнення педагогічних працівників закладів освіти, що є у загальнодержавній власності, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 5 серпня 1993 року № 293.

          9. Працівники ЗДО № 12 «Веселка» можуть працювати за сумісництвом відповідно до чинного законодавства.

          10. Прийняття на роботу оформляється наказом роботодавця, який оголошується працівнику під особистий підпис.

          11. На осіб, які пропрацювали понад п’ять днів, ведуться трудові книжки. На тих, хто працює за сумісництвом, трудові книжки ведуться за основним місцем роботи. На осіб, які  працюють на умовах погодинної оплати, трудова книжка ведеться за умови, якщо ця робота є основною.

          Запис у трудову книжку відомостей про роботу за сумісництвом проводиться за бажанням працівника власником або уповноваженим органом за місцем основної роботи.

          Ведення трудової книжки необхідно здійснювати згідно з інструкцією  „Про порядок ведення трудових книжок на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженої спільним наказом Міністерства праці, Міністерства юстиції і Міністерства соціального захисту населення України від 29 липня 1993 року № 58 зі змінами.

          Трудові книжки працівників зберігаються в ЗДО № 12 «Веселка» як документи суворої звітності..

          Відповідальність за  ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок покладається на директора ЗДО.

          12. Приймаючи працівника або переводячи його в установленому порядку  на іншу роботу, директор  зобов’язаний:

* роз’яснити працівнику його права і обов’язки та істотні умови праці; наявність на робочому місці, де він буде працювати, небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, та можливі наслідки їх впливу на здоров’я; його права на пільги і компенсації за роботу в таких умовах відповідно до чинного законодавства і колективного договору;

          * ознайомити працівника з Правилами внутрішнього розпорядку та колективним договором;

          * визначити працівнику робоче місце, забезпечити його необхідними для роботи засобами;

          * проінструктувати працівника з охорони праці, виробничої санітарії, гігієни праці та протипожежної безпеки.

          13. Припинення дії трудового договору може мати місце на підставах, передбачених чинним законодавством.

          14. Розірвання трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу допускається у випадках, передбачених чинним законодавством.

          Звільнення педагогічних працівників у зв’язку із скороченням обсягу роботи може мати місце тільки в кінці навчального року.

          Звільнення педагогічних працівників за результатами атестації,  а також у випадках ліквідації закладу освіти, скороченням кількості або штату працівників здійснюється у відповідності з чинним законодавством.

          15. Припинення трудового договору оформляється наказом керівника закладу.

           Керівник зобов’язаний в день звільнення видати працівникові належно оформлену трудову книжку і провести з ним розрахунок у відповідності з чинним законодавством. Записи про причини звільнення у трудовій книжці повинні проводитись у відповідності з формулюванням чинного законодавства із посиланням  на відповідний пункт, статтю Закону.

          Днем звільнення вважається останній день роботи.

 

ІІІ.  Основні  права та  обовязки працівників

 

          16. Педагогічні працівники мають право на :

  • захист професійної честі, гідності;
  • вільний вибір форм, методів, засобів навчання, виявлення педагогічної ініціативи;
  • індивідуальну педагогічну діяльність;
  • участь у громадському самоврядуванні;
  • користування  оплачуваною відпусткою;
  • підвищення кваліфікації, перепідготовку, вільний вибір змісту, програм, форм навчання, організацій та установ, які здійснюють підвищення кваліфікації і перепідготовку.

          17. Працівники ЗДО № 12 «Веселка» зобов’язані:

  •  розпочинати та закінчувати робочий день особистими підписами в Книзі реєстрації початку і закінчення роботи;
  • працювати сумлінно, виконувати вимоги Статуту закладу і Правила внутрішнього розпорядку, дотримуватись трудової дисципліни;
  • виконувати вимоги з охорони праці,  виробничої санітарії, протипожежної безпеки, передбачені відповідними  інструкціями;
  • берегти обладнання, інвентар, матеріали, навчальні посібники тощо, виховувати у вихованців бережливе ставлення до майна закладу;
  • в установлені строки проходити медичний огляд у відповідності з чинним законодавством.

          18. Педагогічні працівники ЗДО № 12 «Веселка» повинні:

  • надавати сестрі медичній старшій щоденні відомості про відвідування дітьми закладу;
  • забезпечувати  умови для засвоєння  дошкільниками навчальних програм на рівні обов’язків державних вимог, сприяти розвиткові здібностей дітей;
  • особистим прикладом виховувати повагу до принципів загальнолюдської моралі; правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, доброти, стриманості, працелюбства, інших доброчинностей;
  • виховувати повагу до батьків, жінки, культурно-національних, духовних, історичних цінностей України,  державного  і соціального устрою, дбайливе ставлення до навколишнього середовища;
  • готувати вихованців до свідомого життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
  • додержуватися  педагогічної етики, моралі, поважати гідність дитини;
  • захищати дітей від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати шкідливим звичкам;
  • постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність і загальну культуру.

19. Коло обов’язків (робіт), що має кожний працівник ЗДО № 12 «Веселка»  за своєю спеціальністю, кваліфікацією чи посадою, визначається посадовими інструкціями і положеннями, затвердженими в установленому порядку кваліфікаційними довідниками посад службовців і тарифно-кваліфікаційними довідниками  робіт професій робітників, положеннями і Правилами внутрішнього  розпорядку.

          З посадовими обов’язками працівник ознайомлюється під особистий  підпис.

 

IV. Основні обовязки  директора ЗДО

 

          20. Директор ЗДО № 12 «Веселка»  зобов’язаний:

* забезпечити необхідні організаційні та економічні умови для проведення навчально-виховного процесу на рівні державних стандартів якості освіти, для ефективної роботи педагогічних та інших працівників закладу відповідно до їхньої спеціальності чи кваліфікації;

*  визначити педагогічним працівникам робочі місця, своєчасно доводити до відома розклад занять, забезпечувати їх необхідними засобами роботи;

* удосконалювати навчально-виховний процес, впроваджувати в практику кращий досвід роботи, пропозиції педагогічних та інших працівників, спрямовані на поліпшення роботи закладу  освіти;

* організувати підготовку необхідної кількості педагогічних кадрів, їх атестацію, правове і професійне навчання як у своєму навчальному закладі, так і  в інших навчальних закладах;

*  доводити до відома педагогічних працівників наприкінці навчального року (до надання відпустки) педагогічне навантаження на наступний навчальний рік;

*  надавати відпустки всім працівникам закладу  відповідно до графіка відпусток;

* забезпечувати навантаження працівників у розмірі згідно заяв про прийняття;

*  забезпечити умови охорони праці, виробничої санітарії, належне технічне обладнання всіх робочих місць, створювати здорові та безпечні умови праці, необхідні для виконання працівниками трудових обов’язків;

* дотримуватись чинного законодавства, активно використовувати засоби щодо вдосконалення управління, зміцнення  трудової дисципліни;

* додержуватись умов колективного договору, чуйно ставитись до повсякденних потреб працівників закладу освіти і вихованців, забезпечувати надання їм установлених пільг і привілеїв;

* організувати харчування молодших школярів і вихованців, працівників закладу;

* своєчасно надавати органам державної виконавчої влади відповідну статистичну і бухгалтерську звітність, а також інші необхідні відомості про роботу і технічний стан будівлі закладу;

* забезпечувати належне  утримання приміщень, освітлення, вентиляції, обладнання закладу.

 

V. Робочий час і його використання

 

21. Для працівників ЗДО № 12 «Веселка»  встановити п’ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями. При п’ятиденному робочому тижні тривалість щоденної роботи (зміни), час початку і закінчення роботи і обідньої перерви визначається цими Правилами внутрішнього розпорядку та графіком змінності, які затверджує директор ЗДО за погодженням з профспілковим  комітетом закладу на навчальний рік.

Встановити такий режим роботи закладу: 9 годин, 7.30-16.30

  • групи ясельного віку: 7.30- 16.30
  • група дошкільного віку: 7.30- 16.30

22. Напередодні святкових днів тривалість роботи працівників (крім працівників, зазначених у ст. 1 КЗпП України) скорочується на одну годину

23. Тривалість робочого тижня встановлюється:

  • для педагогічних працівників згідно  тарифікації;
  • інших працівників – 40 годин на тиждень;
  • для медичних працівників – 38,5 годин на тиждень.
  • для вихователів  групи загального типу дошкільного навчального закладу незалежно від підпорядкування, типу і форми власності  відповідно частини три  статті 30 Закону України «Про дошкільну освіту» вiд 11.07.2001 № 2628-III  визначено - 30 год. на тиждень;
  • керівника музичного – 24 години та тиждень ;
  • інструктора з фізкультури – 30 годин на тиждень

 

Посада

Початок роботи

Кінець роботи

Обідня перерва

Директор

08.00

17.00

12.00 – 13.00

Помічник  вихователя

07.30

16.30

14.00 – 15.00

 Медична сестра старша

07.00

11.00

10.00-10.09

Завідувач господарства

7.00-8.30,

13.00

 

15.30

12.30 – 13.00

Машиніст із прання та ремонту спецодягу (білизни)

8.30

13.00

 10.30-11.00

Робітник  по обслуговуванню будівлі та споруди, прибиральник службових приміщень

08.00

12.30

10.00 – 10.30

Кухар

Підсобний робітник

7.00- 15.30

              

                     08.30- 12.30

12.30- 13.00

 

 

Двірник 

- у літній час

 

 

07.00

 

11.30

 

 

10.00-10.30

     

Сторож

За графіком  погодженим з профспілковим комітетом

         

 

За погодженням з профспілковим комітетом деяким окремим групам працівників може встановлюватись інший час початку і закінчення роботи.

Графік роботи складається своєчасно, не менш ніж на місяць, оголошується кожному працівникові під особистий підпис і вивішується в інформаційному куточку.

В межах робочого дня педагогічні працівники ЗДО № 12 «Веселка»   повинні вести всі види навчально–методичної  роботи відповідно до посади і навчального плану.

       24. При відсутності педагога або іншого працівника ЗДО директор зобов’язана терміново вжити заходів щодо його заміни іншим педагогом або працівником.

Відсутність на робочому місці у зв’язку із службовими справами та з інших поважних причин допускається лише з дозволу директора ЗДО. У цьому разі працівники, в тому числі і директор, зобов’язані відмічатися в окремому зошиті, зазначаються куди , в якій справі і на який час ідуть. Після повернення також робиться відмітка в цьому зошиті.

Працівникам ЗДО забороняється залишати своє робоче місце до приходу зміни. В разі неявки зміни працівник повинен повідомити про це адміністрацію, яка вживає заходи для його заміни.

У разі, коли працівник не може з‘явитися на роботу з поважної причини, він зобов‘язаний повідомити про це адміністрацію з наступним наданням необхідних документів.

Зміна графіка роботи і тимчасова заміна одного співробітника іншим без дозволу директора ЗДО не допускається.

        25. Визначити для адміністративного персоналу ненормований робочий день із  обов’язковою  реєстрацією часу закінчення роботи в книзі відпрацювання робочого часу.

       26. З метою підготовки до робочого дня всі працівники ЗДО зобов’язані бути на робочому місці за 15 хвилин до початку роботи.              

       27. У разі хвороби працівники ЗДО № 12 «Веселка»    зобов’язані  завчасно  повідомити директора про невихід на роботу. При  відсутності педагога або іншого працівника закладу керівник зобов’язаний терміново вжити заходів щодо його заміни іншим педагогом або працівником.

      28. У разі одужання після хвороби працівники закладу  зобов’язані повідомити  вчасно (у день закриття лікарняного) директора про час  виходу на роботу.

    29. Надурочна робота та робота у вихідні та святкові дні не допускається. Залучення окремих працівників до роботи в установлені для них вихідні дні допускається у виняткових випадках, передбачених законодавством, за письмовим наказом (розпорядженням) директора ЗДО  з дозволу профспілкового комітету. Робота у вихідний день може компенсуватися, за погодженням сторін, наданням іншого дня відпочинку або у грошовій формі у подвійному розмірі.

      30. Директор ЗДО  залучає педагогічних працівників до чергування в закладі. Графік чергування і його тривалість затверджує директор ЗДО  за погодженням з профспілковим комітетом.

          Забороняється залучати до чергування у вихідні та святкові дні вагітних жінок і матерів, які мають дітей віком до 3-х років. Жінки, які мають дітей-інвалідів або дітей віком від 3 до 14 років, не можуть залучатись до чергування у вихідні і святкові дні без їх згоди.

      31. Робота органів самоврядування ЗДО  регламентується Положенням про дошкільні заклади, затвердженими Кабінетом Міністрів України та  Статутом.

   32. Графік  щорічних відпусток складається на кожний календарний рік, погоджується з профспілковим комітетом і  затверджується  директором ЗДО.

Відустка директору ЗДО надається згідно  наказу  Управління освіти, а іншим працівникам – наказу директора ЗДО. Поділ відпустки на частини допускається на прохання працівника за умови, що  основна її частина буде не менше  24 календарні дні для вихователів та 14 днів для помічників вихователів. Перенести відпустки на інший строк допускається в порядку, встановленому чинним законодавством.

         Забороняється ненадання щорічної відпустки протягом 2 років поспіль, а також  ненадання її протягом робочого року працівникам, молодше 18 років та працівникам, які мають право на додаткову відпустку у зв‘язку  зі шкідливими умовами праці. Щорічні відпустки працівникам віком до 18 років повної тривалості у перший рік надаються згідно їх  заяви до настання 6 місячного терміну безперервної роботи в даному закладі у зручний для них час.

    33.  Працівникам забороняється:

     -   змінювати на свій розсуд розклад занять і графік роботи;

     -   подовжувати або скорочувати тривалість занять і перерв між ними;

     -   передоручати виконання трудових обов’язків іншим особам;

  • палити та вживати алкогольні напої в установі;
  • допускати дітей до установи без медичної довідки;
  • допускати  сторонніх осіб  до груп, музичного та спортивного залу, без дозволу на те адміністрації,;
  • користуватися мобільними телефонами  під час навчально-виховного процесу (користування мобільним зв’язком працівниками дозволяється під час обідньої перерви);
  • допускати дітей до установи без своєчасної сплати  батьками за             

харчування дітей в закладі.

Забороняється в робочий час:

- відволікати педагогічних працівників від їх безпосередніх обов’язків для участі в різних господарських роботах, не пов’язаних з навчальним процесом за винятком випадків, передбачених чинним законодавством.

 

VI. Заохочення  за успіхи в роботі.

 

34. За зразкове виконання своїх обов’язків, тривалу і бездоганну роботу, новаторство в праці  застосовуються заохочення: згідно Положення про преміювання за рахунок  фонду економії заробітної плати, Положення про надання винагороди за сумлінну працю та зразкове виконання службових обов’язків.

          35. За досягнення високих результатів у навчанні й вихованні дітей надається подання на нагородження педпрацівників  державними нагородами, присвоєння почесних звань, відзначення державними знаками, грамотами й іншими видами морального і матеріального заохочення.

           Заохочення оголошуються в наказі, доводяться до відома всього колективу закладу і заносяться до трудової книжки працівника.

           36. Працівникам, які успішно і сумлінно виконують свої обов’язки, надаються в першу чергу переваги і соціальні пільги в межах своїх повноважень і за рахунок власних коштів закладу.

VII.  Стягнення за порушення трудової дисципліни

 

          37. За порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосовано один з таких видів стягнення:

 - догана,

 - звільнення.

Звільнення, як дисциплінарне стягнення може бути застосоване відповідно п.п.3, 4, 7, 8 КЗпП України ст.40 .

Трудовий договiр, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договiр до закiнчення строку його чинностi можуть бути розiрванi власником або уповноваженим ним органом лише у випадках: 

  •  змiн в органiзацiї виробництва i працi, в тому числi лiквiдацiї, реорганiзацiї пiдприємства, установи, органiзацiї, скорочення чисельностi або штату працiвникiв; ( Пункт 1-1 статтi 40 втратив чиннiсть на пiдставi Закону N вiд 12.07.94) 
  • виявленої невiдповiдностi працiвника займанiй посадi або виконуванiй роботi внаслiдок недостатньої квалiфiкацiї або стану здоров'я, якi перешкоджають продовженню даної роботи;
  • систематичного невиконання працiвником без поважних причин обов'язкiв, покладених на нього трудовим договором або правилами внутрiшнього трудового розпорядку, якщо до працiвника ранiше застосовувалися заходи дисциплiнарного чи громадського стягнення; 
  • прогулу (в тому числi вiдсутностi на роботi бiльше трьох годин протягом робочого дня) без поважних причин; 
  •  відсутності на роботі  бiльш як чотирьох мiсяцiв пiдряд внаслiдок тимчасової непрацездатностi, не рахуючи вiдпустки по вагiтностi i родах, якщо законодавством не встановлений тривалiший строк збереження мiсця роботи (посади) при певному захворюваннi. За працiвниками, якi втратили працездатнiсть у зв'язку з трудовим калiцтвом або професiйним захворюванням, мiсце роботи (посада) зберiгається до вiдновлення працездатностi або встановлення iнвалiдностi; 
  • поновлення на роботi працiвника, який ранiше виконував цю роботу; 
  •  появи на роботi в нетверезому станi, у станi наркотичного або токсичного сп'янiння; 
  •  вчинення за мiсцем роботи розкрадання (в тому числi дрiбного) майна власника, встановленого вироком суду, що набрав законної сили, чи постановою органу, до компетенцiї якого входить накладення адмiнiстративного стягнення або застосування заходiв громадського впливу. 
  •   Звiльнення з пiдстав, зазначених у пунктах 1, 2 i 6 цiєї статтi, допускається, якщо неможливо перевести працiвника, за його згодою, на iншу роботу. Не допускається звiльнення працiвника з iнiцiативи власника або уповноваженого ним органу в перiод його тимчасової непрацездатностi (крiм звiльнення за пунктом 5 цiєї статтi), а також у перiод перебування працiвника у вiдпустцi. Це правило не поширюється на випадок повної лiквiдацiї пiдприємства, установи, органiзацiї.

        У разі застосування дисциплінарного стягнення працівник, який порушив трудову дисципліну, повинен надати керівнику письмові пояснення.

         У випадку відмови працівника дати письмові пояснення, складається відповідний акт в присутності 3-х осіб.

    Дисциплінарні стягнення застосовуються безпосередньо після виявлення провини, але не пізніше одного місяця від дня її виявлення, не враховуючи часу хвороби працівника або перебування його у відпустці.

   Дисциплінарне стягнення не може бути накладене пізніше шести місяців з дня скоєння проступку.

   За кожне порушення трудової дисципліни накладається одне дисциплінарне стягнення.

   Дисциплінарне стягнення оголошується в наказі (розпорядженні) і повідомляється працівникові під  особистий підпис.

   Якщо протягом року з дня накладання дисциплінарного стягнення працівника не буде піддано новому дисциплінарному стягненню, то він вважається таким, що не має дисциплінарного стягнення.

  Якщо працівник не допустив нового порушення трудової дисципліни і до того ж проявив себе як сумлінний працівник, то стягнення може бути зняте до закінчення одного року. Протягом строку дії дисциплінарного стягнення заходи заохочення до працівника не застосовуються.

          38. Директор ЗДО  має право замість накладання дисциплінарного стягнення передати питання про порушення трудової дисципліни на розгляд трудового колективу або його органу.

          39 . Працівники, обрані до складу профспілкових органів і не звільнені від виробничої діяльності, не можуть бути піддані дисциплінарному стягненню без попередньої згоди органу, членами якого вони є.

 

                                      VIII ПРО СКОРОЧЕННЯ

40. Скорочення здійснюється згідно із КЗпП України, ст. 40.

41. Переважне право на залишення на роботі у зв’язку зі змінами в організації роботи  закладу мають працівники:

  • З більш високою кваліфікацією та якістю роботи;
  • Сімейні, при наявності двох і більше утриманців;
  • В сім’ї яких немає інших членів з самостійним заробітком;
  • Які мають більший стаж роботи в  закладі.